Alla inlägg under mars 2010

Av sandra karlsson - 31 mars 2010 22:25

Hej orkar inte att sätta mig och skriva ett jätte inlägg i kväll. Känner att ögonen sitter nere vid knäna, så jag skall ta och hoppa in i duschen å sedan dejta min kudde tänkte jag. I morgon kommer min morgontupp att gala klockan 5.30 för då är det dax att vakna till jobbet som håller på mellan 7-16.. Efter jobbet sall jag å mina små boys gå ut och städa på trädgården och sedan skall det påskas lite här hemma. Kommer med info om det i morgon..


                 Vill önska alla en god natt så hörs vi i morgon.. KRAMIZZZ                                                      
                                         
                                            

Av sandra karlsson - 31 mars 2010 12:09

Hej då var det dax att klicka lite igen. Tyckte inte det var längesedan man satt här och klickade ett nattinlägg. Tänk va nätterna går fort.


I allafall i dag hade jag åter igen tänkt att jag skulle få lite sovmorgon men icke som nicke telefonen ringde 8,15 och i andra ändan var det min älskde mamma som ringde och frågade om jag kunde följa med min minsta lillebror (17 år)till läkaren. Han har under en längre tid haft utslag och klåda på kroppen och i hårbotten och dom ger honom bara mer och mer mediciner och säger att det nog skall bli bra snart. HMMM ARG.. Så i dag skulle stora syrran följa med om slå näven i bordet och kräva ett prov på vadsomhelst. Sist han var där så sa dom att det ant var pälsallergi och att dom skulle göra sig av med sin katt MEN HALLÅ då vaknade jag till. Man kan väl endå inte göra sig av med en medlem hur som hels innan man ens vet om hon var boven. Så nepp.


I dag kom vi dit och jag sa att dom skulle ta prover iallafall och så blev fallet. Så nu skall vi vänta på dom svaren innan vi kunde gå vidare med något annat. Läkaren vi träffade i dag pratade om ev köld allergi så Robert som min bror heter fick lite recept på lite salvor och nya piller som han skall prova ett tag å se innan provsvaren kommer.


Nu sitter jag hemma hos mamma och känner mig som en ballong. Vi tog en liten snabbis till mc donlads och smällde i oss en kycklingburgar meny för mat behövde vi ju ha och snabbt skulle det går för han skulle till skolan och jag skall snart till jobbet.


På jobbet i dag skall vi spela bingo och fika jag å mina goooa tanter *AH* ej att förglömma vi har en farbror i våran lilla grupp. Jag brukar säga våran lilla tupp i hönsgården :-) *skrattar*


Efter jobbet blir det en tripp till affären och sedan hem till min pappa med en liten påskblomma kombinerad present. Sen får vi se vad kvällen har att bjuda på..


Just det i morse så lämnade jag en liten påskhare på dagis. Min lilla son Hampus skulle ut med dagis å påska i dag så han hade en vit kanin dräckt på sig SÅ JÄVLA SÖT om jag får säga det själv. LOVAR att sätta ut en bild i kväll när jag kommer hem till kameran..


Ha nu en underbar dag så hörs vi i kväll..kram

Av sandra karlsson - 30 mars 2010 22:35

hej nattens inlägg...


Hej i dag fick det bli ett sent inlägg känns ju nästan lite onödigt för det är atagligen inte så många som läser nu i kväll men men, skriva av sig kan vara rätt skönt endå och få rensa hövvet innan det är dax att dejta kudden...


Idag har vart en ganska stressig dag både på jobbet och hemma. Det började igentligen dir i morse när jag vakande. Hade tänk att vakna i lugn och ro och bara slappa på förmiddagen å grejja lite som vanligt. Skulle börja jobba klockan 12 var meningen MEN presis när jag hoppat i kläderna och börjat suga på mitt morgonkaffe så ringde telefonen och så va det kört *hahah*i ändan på luren var det mina goooa jobbarkompis som ringde å frågade om jag kunde hoppa in NU snabbt tidigare för vi hade fått en hastigt sjuk personal. Och så klart vad gör man inte, men hade jag vetat då det jag vet nu om dagen så hade jag nog tvekat *skrattar* jösses det gick i ett i ett i ett heeela tiden så jag var rätt mör när jag slutade.


Sen det värsta av allt. Vi skulle ha en snubbe hit som skulle demonstrera dammsugare och det gjorde han mycket bra inget ont om det, men det började med att det hela skulle ta 1-1,5 timma å det tog nästan 3 så redan där hade jag tröttnat ganska snart. visst dammsugaren var KANON och jag skulle lätt kunnat tänka mig en sådan utan att blinka MEN kruxet var det att notan stannade på 42000- och det ville jag ju inte riktigt förståss. Visst att min gamla lilla ROLFY behöver en ersättare inom snar framtid men det får nog bli en lite mera svensson klass på elgiganten eller liknande.


När han hade gått så började det att kurra på i magen för jag och Björn hade inte ätit nån middag .Skulle lixom fixa det efter försäljarens lilla demo som skulle vart slut 18.30 men då blev 20.30 så det fick sluta men den sallads rulle från vår pizzeria,

så nu ligger jag här mätt och belåten och bara njuter. Dock inte en dammsugare rikare men en magen määttare..


I morgon är det onsdag igen och det betyder onsdagsträff med mina pensionärer på jobbet. Så i morgon skall vi ha påsk bingo tänkte jag, det brukar vara poppis me bingo. Sen efter jobbet skall jag ta en sväng hem till min pappa som i dag fyller 64 år och gratta honom med en liten blomma och nått litet ting. Ett kort på barnbarnen brukar vara poppis så det får nog bli nått sådant..


Nepp nu har jag babblat så det räcker nu skall jag nannsa men vi hörs i morgon kramizzz...



Av sandra karlsson - 29 mars 2010 12:33

Trycker in ett snabbt litet inlägg här för måndag .. Här hon familjen karlsson är det aktiviteter i varrenda rum *haha* pojkarna bygger kojj aock leker monster jägare och dottern sitter på sitt rum med kompisen och fnittrar och spelar data.. Själv minglar jag mest runt som en mamma brukar gör i hemmet.


Har i dag en egen händige manny. Vet ej om ni vet vem det är men det är en liten snickre på barnprogram. Det är nämligen så att vädrets snömakter har tagit vår parabol så vi hade inte mycke till kanaler kvar så det fick bli att köpa en ny och den är nu Björn ute å filar på...


Dagen i dag kommer att bjuda på jobb 14-22 men det kommer att börja med möte mellan 14.30 -16.00 En ganska mjuk start på dagen *hihi* kan va skönt... Så nu skall jag ta å knäppa på kaffe bryggaren och hoppa in i duschen för att vakna till inför kvällen..


Jag kommer tillbaka det lovar jag skulle lagt in bilder men bildoteket och jag är inte riktigt vänner så jag återkommer med det.. Ha en underbar måndag allihopa och var rädda om er är ute.. kram er nya vän..

Av sandra karlsson - 28 mars 2010 19:52

Hej här kommer dom 2 första bilderna som jag lovade att lägga ut från gårdgen..


Min underbara dotter Cecilia (brudnäbb)

 


Min bror Patrrik och hans fru Christina.. SÅÅÅ fina..

  

Av sandra karlsson - 28 mars 2010 14:15

Hej nu är jag tillbaka igen, känner att det har vat lite mycket ett par dagar så jag har typ ramlat i säng när solen gått ner. skall ge er lire recension sedan i fredags.


Dagen började med att vi skulle ta en snabbsväng till Alingsås för min dotter skulle köpa kläder till min brors bröllop som var i går där hon skulle vara brubnäbb. Det hela slutade med att vi sprang i nästan varrenda affär i hela alingsås innan vi fick tag i det vi ville ha och var nöjda med. Det gick från en klänning på 179 :-till ett kvítto på ca 2000 kronor *haha* men då var det både klänning,tights,smycken,skor och ah lite bonuskläder slank ner också. Sen var min man på shopphumör också för första gången på MYCKET länge så hittade han lite kläder ock skor han också. Efter denna shopping så var dagen nästan slut och när kvällen kom så hade vi vänner här här hemma som vi mummsade tacos med.


Sedan var det den stora dagen LÖRDAG då Christina Wästerholm skulle bli fru Karlsson. Vi skulle vara i kyrkan klockan 15.00 för att bevittna detta äventyr. Tänk min lille bror patrik som gått från sängslase till en gift man det trode vi ALRDRIG nån i familjen men ett STORT GRATTIS till er båda. Bröllopet var mycket fint och jag måste erkänna att det kom allt lite tårar på mina kinder både när jag såg Ninna och Patrik i kyrkan men mest för att jag satt där som en VÄLDIGT stolt mamma till en underbart fin brudnäbb.Fick just uppleva att min lilla cilla inte längre är en liten cilla utan börjar bli en stor dam. JAG VAR SÅ STOLT.


Efter bröllopet bjöds det på mat och underhållning med mycket skratt och prat. Maten var UNDERBART god. Potatisgratäng med helstekt fläskfile och kantarellsås till det serverades lite sallad och bröd också, mycket gott och sen till fika var det bröllops tårta och senare på kvällen lite ost bricka. Vi valde dokl att lämna innan fikat kom men jag fick höra i efterhand vad som serverades till kaffet. Vi hade våran stora son Kristoffer med oss och det gick jätte bra med sedan när john blund började knacka på så kan det bli lite väl bra å roligt så vi valde att åka hem när det va som bäst för alla. Men vi önskar Patrik och Christina all lycka i framtiden.


I dag är det en heeelt vanlig grå söndag och vi har inte gjort så spec mycket mera än att vaknat ätit frukost handlat och slappat. Nu är min man och min dotter på väg till Alingsås för Cilla skall spela fotbolls match så vi håller alla tummarna nu att det skall gå vägen på deras första ute match för i år.(min man är tränare för vedums F 12)


Nu skall jag ta ock förbereda maten som i dag får bli köttfärslimpa men jag försöker att titta in en sväng i kväll också.. kram på er alla...


Lite bilder från gårdagen kommer i kväll när jag får lite hjälp ;-)



Av sandra karlsson - 24 mars 2010 21:49

Hej dagen i dag har vart såååå tung så tung. Vi har ett sånt yrke och då vet man att saker och ting kan hända men när det kommer oförberett och helt *ah* hittar inte ord då är man inte så stor på jorden. Ett sånt läge har jag vart med om i dag och jag kan ju säga att jag har blivit en STOOOOR erfarenhet rikare i min vardag.. Så dagen i dag fortsatte med tunga steg men vi stappla oss i genom.

                                    Tack alla underbara berörda .-)


Nu till något gladare :-)


Varje onsdag så leder jag en grupp med pensionärer, en grupp som vi kallar onsdags aktivitet då vi sjunger å pratar och skrattar och löser lite knep och spelar bingo. Så i dag hade alla tanter gaddat i hop sig och sjöng en grattulations sång för mig åså fick jag en bamsekram från dom alla. Så söta det värmer allt i hjärtat måste jag säga...

                                             

Herreguuud jag höll ju på att glömma. I DAG ÄR INGEN VANLIG DAG FÖR I DAG ÄR DET MIN SONS STORA FÖDELSEDAG japp min son fyller 8 år i dag så det har vart kalas för hela familjen här i kväll. Alltid lika kul och intensivt. När vi träffas alla så är vi 15 st så ni kan ju tänka själva 15 st galna människor .-) TOPPEN KUL.


Nu känner jag att mina ögon börjar bli lite tunga och klockan ringer 05,30 i morgon så det kanske är bäst att packa sig i säng... Men i morgon lovar jag att lägga ut lite bilder så ni får se vem ni läser hos..


Natti Natti..

Av sandra karlsson - 23 mars 2010 21:20


                                    


Japp i dag var den stora dagen som jag minns att man väntade på spänning på för några årsedan. När jag var liten så minns jag att jag varje år den 22 mars la mig innan solen knappt gått ner för att jag  skulle somna fort och låta dagen snabbt komma då man fyller år :-) OCH DEN DAGEN ÄR I DAG..... Hela 31 år...


Dagens paketlista

1 Ett stort blockljus av min vän Frida med familj...

2 3500:- till en bärbar egen data av min familj..

3 Trisslotter..

4 Toffifie choklad låda :-)

Sen är ju det stora kalaset i morgon då får man se .-)


Min dag har bestått utav jobb i all ära och många många grattiskramar på det. Guuuud va jag gillar mina gamlingar alltså dom är så goa och skiner som solar när man kommer bara det är en present som heter duga... I dag när jag kom hem så hade min underbara man och barn fixat med fika och ballonger gissa om jag blev glad och överraskad... Ballonguppsättning brukar ju annars vara min sak.. Sedan på min mat tallrik så låg det ett kuvert där det stog till mamma och min älskade fru och i där låg det JIPPI JIPPI JIPPI 3500.- som jag skall få spendera på en ALLDELES egen lite 10" data åhh gud vad glad jag blev då kan jag verkligen börja med mina recept och blogg på riktigt.. TACK SNÄLLA.....


I morse när jag åkte till jobbet så slog mig något i tankarna...Jag brukar sitta och fundera mycket i bilen på vägen ner. Inte på något spec igentligen men det bara pluppar upp tänkvärda saker. Så kom jag på JÖSSES min mamma var bara 38 år när hon blev mormor TÄNK om min dotter skulle följa mina fotspår då skulle jag bli mormor om 7 år HERREGUUUD så gammal är jag väl endå inte... Inte för att man behöver vara gammal som mormor men det känns såååå långt bort å det hoppas jag att det är.... Är det åldershormonerna som kommer nu tro *haha* hade ingen ångest vid 30 så det börjar väl krypa på :-)..


Gud höll ju på att glömma att tala om att jag i dag var med om det mest fina på alla mina födelsedagar.. Min dotter hade vart hemma hos bästisen julia som ALLTID och när jag kom för att hämta henne efter jobbet så hade dessa små goungar bakat tårta till mig... En minitårta gjord utav chokladbolls deg som dom delat upp på 5 bitar och ett tårt ljus i så kom dom å mötte mig i dörren med sång tårta och tomtebloss... Så jäkla goa alltså.. sen smaskade vi på varsin bit jag tjejerna och hennes mamma och pappa.. TACK MINA GULLUNGAR...


Ja detta var lite om dagen i dag... I morgon är en ny dag med sång och paket för då fyller min älskade son 8 år så då skall vi ha det stora kalaset på kvällen.. Kommer i morgon att försöka lära mig att sätta in lite bilder så ni ser vem ni pratar med....


Kram på er alla...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards