Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

En sån helg...

Av sandra karlsson - 16 maj 2010 21:22

Hej nu är det söndag och jag sitter här och det känns i kropp och ögon som att jag har  jobbat både natt och dygn, Mina ögon är som grus alltså, Då menar jag inte att dom är det bara för att jag har jobbat utan för att det vart en ganska annorlunda sovhelg.


I fredags så hade jag mina syskonbarn här över natten och det va sååå mysigt problemet är bara att det lilla pojken som är 2 ko skitar hög tar upp en hel säng för sig själv så moster fick glatt ligga på kanten och gunga. Som om inte det vore nog så hade grannen ovanpå fest så min kudde dunkade i tackt med deras musik, Inget illa i att dom hade fest men tyvärr älskar jag inte massa dunka dunka när jag vill ha lugn och ro å spec inte i ett gammalt hus där man hör alla steg ovanpå, då kan ni själva tänka hur det låter med massa hög musik och ca 20 pers..Så den natten blev inte många timmars sömn innan klockan ringde 5.45


Väl på jobbet var det lugnt, jobbade en delad tur 7-14 och 16-22 när jag sedan slutade så skulle jag sova hemma hos min mamma i Alingsås där jag jobbar för jag skulle börja 7 i dag igen och det är ju rätt onödigt att åka hem 5 mil så sent för att sova. Och här börjar det roliga...


Min syrra och hennes famij hade också kommit till mamma för att sova för dom skulle ut på kvällen så min bror och tjej skulle passa hennes grabbar nu då. När vi väl skulle lägga oss allihopa så var det några platser i brist så jag och min dotter som var hos mormor sedan innan och min syrras lilla pojk skulle dela säng och det gick väl bra till en början men sen började den där lilla hulliganen och min dotter att sparkas å vrida och vända så jag låg återigen och gungade på kanten. HMMM efter en stund fick jag nog och tog ett täcke och la mig på mattan på golvet *hahah* familjen taikon. Lite hårt måste jag erkänna nu efter men jag hade iallafall ett helt golv för mig själv och en lite ond rygg i morse..


Nu sitter jag hemma i min egna soffa och skall sova i min egna säng och bara knö med min man.


I morgon är en leeeedig dag UNDERBART måste jag säga även om jag ÄLSKAR mitt jobb men ledig är aldrig fel att vara. Då skall jag köra en vän till Vara som skall åka till doktorn för att se om det kanske bor en liten människa där inne och sedan skall jag till vetten med min lilla voffsing som skall ta sina stygn. Sen får vi se vad dagen bjuder på..


På kvällen skall jag i allafall åka med min underbara kompis Annelie till Alingsås. Hon har fyllt år så jag ville bjuda henne på restaurang och fira henne i ensamhet. Känner att vi har ganska mycket missad tid att ta igen och prata om så då drar vi en liten sväng...


Nu skall jag ta å lägga mig på min kudde och räkna lite får tänkte jag, men vi hörs imorgon ...


KRAMIZZZ allihopa..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra karlsson - 20 oktober 2010 22:30

Har ju lovat att försöka hålla denna lilla sida någon sånär av dammad så här e jag nu igen. Dock VÄLDIGT trött så jag skall faktiskt ta och hoppa i bingen nu men jag hade lite jobb med mig hem som jag inte hann med i dag på kontoret. Denna dagen har ...

Av sandra karlsson - 19 oktober 2010 19:39


Hej tja nu sitter jag här igen. Känns som mitt bloggande går i både trav ocj galopp just nu. Igentligen har jag MASSA roliga saker att berätta men jag får vääl ta den en annan gång. JAg tror och hoppas att jag kommer att få några nya läsare på min si...

Av sandra karlsson - 30 maj 2010 22:12


Bjuder på en liten bild av min systers bröllop i går..   

Av sandra karlsson - 23 maj 2010 22:36

Hittade denna på aftonbladet..kunde tyvärr inte låta bli att skratta men guuud om det skule hända en själv om några år...   Frun gick på toa - make försvann   Under tiden försvann hennes man från lasarettet. Då hade färdtjänsten tagit fel...

Av sandra karlsson - 23 maj 2010 21:24

                                              Här kommer ett litet litet inlägg bara.. I dag är jag så trött så jag knappt vet vad jag heter. Vi hade syrrans pojkar här i helgen och ABSOLUT inget ont om dom men guuuud va trött man blir av alla u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards