Alla inlägg den 9 maj 2010

Av sandra karlsson - 9 maj 2010 07:02

Hej nu är jag här i gen. Känns lite som att bloggen har blivit en vecko sak bara. Det var ju inte riktigt det som var meningen när jag startade upp den utan det skulle ju lixom rulla på lite varje dag men va skall man göra när man inte hinner eller orkar. Nog orkar jag att starta upp bloggen men jag orkar inte sitta och knappa på kvällarna för det finns alltid så mycket jag vill berätta och visa men fingrarna orkar inte. Skulle vara bra om man kunde uppfinna en diktafon som man sedan kan koppla till bloggen som bara läser upp det man säger och knappar in det på egen hand.


Under veckan har det hänt en hel del men jag kan inte gå in på sakerna nu i efter hand i detalj men jag kan ge lite punkter på det roligaste så får ni själva fråga om det är något ni vill veta mera om..

* Lördags: Min bästa vän hade 30 års kalas och hon fick då en torkvinda av oss.


* Söndags: Mamma och pappa åkte till Turkiet ( ALLT ÄR TOPPEN DÄR)


* Måndag: En ganska vanlig dag med jobb och städ.


* Tisdag: Samma som ovan fast kvällen slutade med föräldrarmöte på min dotters skola för dom har vunnit en tävling så dom har fått priset att åka till nordens ark och detta skulle ske snart och gärna med föräldrarnas insatts att köra och vara kvar om det var möjligt över natten OCH SJÄLVKLART gör jag det. 


*Onsdag: Jobb och ett trevligt möte på jobbet. Tyvärr får jag inte säga ännu va det handla om men jag lovar att berätta det lagom till semestern :-)


* Torsdag: Jobb och städ..


* Fredag: en ledig dag på hela veckan och den spenderade vi först på BVC med den lilla sonen som skull epå 4,5 års kontroll och det gick galant. Han skall träffa en talpedagog eller vad man skall kalla det för han har lite svårt med vissa bokstäver och sammansättningar men va F''''n han är ju bara 4 år men lika bra att han får lära sig rätt från början. Det brukar ju ofta komma av sig självt men vi satte upp en remiss iallafall så får vi se, kanske att han lärt sig dom bokstäverna innan det är dagx att gå dit. Det är F R och S han har lite svårt att säga. F blir P och R blir L och S blit ätt osv så detta skall vi jobba på.


Så tex: fisk blir pick *haha*

Roligt blir lolit.

Sol blir tol. så ni fattar att det kan bli lite knasigt i bland.


Efter det besöket så var det stopp på nästa, då va det voffsingen som skulle bli av med dom första stygnen av sitt op sår och det gick jätte bra, Dock hade hon lite inflammation i såret eller en svullnad mera så hon fick pencillin i 5 dagar så skall hon tillbaka sen och ta dom andra stygnen också men dom skulle sitta ytterliggare 3 dagar mera än va som var bestämt tyckte dom på vetten så det är väl bäst att lyda då.. Så nästa måndag ryker dom.


Sen avslutade vi dagen i Alingsås jag, Björn och dom stora barnen. Vi var på lite shopping runda och avslutade sedan med kinamat. Båda dom stora busarna behövde käder så det var bara att ta fram stooora plånboken :-) Hampus fick vara hos min syrra under tiden.


*Lördag: Jobb och sen en liten tripp till stan för att titta på min syrra som hade blivit kidnappad till sin möhippa och jag kan ju säga att hon var allt annat än snygg och nyckter *haha*men jag älskar henne endå. Sen hjälpte jag min lille bror som nu är ensam hemma denna veckan att städa och handla lite *så söt* man är inte så tuff när mamma och pappa är borta endå.


*Söndag är dagen i dag och jag jobbar 7-14 och 16-20 så det lär väl inte hända så himmla mycket i dag. Nu skall jag ta och ge mig ut på mina turer men vi hörs väl snart igen antar jag... KRAMIZZZ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards