Alla inlägg den 11 maj 2010

Av sandra karlsson - 11 maj 2010 21:45



Då var denna dagen till ända.. Nu sitter jag i soffan och bara njuter av tystnaden. Det enda som hörs är klickandet från mannens data där han sitter och spelar wow world of worldcraft eller något sånt heter det.. Heeeelt nördigt om jag får säga mitt men det roar i allafall honom heeela nätterna fram till kl 01.00


I dag har vi haft en liten diskussion här hemma med vår stora son. Det är nämligen så att denna lilla mannen har börjat att plocka i sin sparbörsa och springer upp till affären både i tid och otid och köper en massa choklad. Vi har kommit på honom 2 ggr på loppet av 2 eller 3 veckor och i dag var ett av dom. Sist hade han tagit en hundralapp i sin börsa för att köpa choklad till sig och sina vänner men han kom hem och sa att han hade fått dom av en kompis men när vi sedan frågade ut honom ordentligt så stämde det ju inte alls utan sanningen kom fram ha hade tagit en av sina hundralappar. Han LOVADE sen att aldrig göra om det utan att fråga oss men i dag så kom reprisen. Då visade det sig att han hade tagit mera pengar i sin börsa och gömt på sitt rum samma dag som han tog 100 lappen så han hade det i ett spelfack om han skulle bli sugen i gen. Nu står hans börsa i tv rummet under uppsikt.. JÄKLA skitunge.. Visst choklad är gott å blir man sugen så blir man men han skall säga till och fråga..Vi försöker att hålla gottet till lördagar nämligen.


Annars har dagen i stort vart ganska lugn.. Jag har jobbat och det var väl inte en utav dom roligaste jobb dagarna jag haft det var 2 städ på varrandra så roligare dagar finns men jag gick in extra på min lediga dag för att det skulle hinnas med denna vecka. Något som var ganska häftigt om jag får säga det själv var att hemma hos ett utav paren jag var hos, så hade dom sin dotter på besök och hon är en MYCKET känd tv profil så jag fick skaka hand och prata med en kändis i dag *lite fräckt endå*


När jag sedan om hem så möttes jag utav lukten av grillat kött och det är ju sååå underbart då stog min man och förberedde det och insidan stog min fina underbara vän frida och fixade mos å grejjer till barnen och sen mummsade vi på grillspett och potatisgratäng och massa grönsaker..


Nu skall jag ta å sova och vänta på att klockan skall ringa 5.45 för då är det daxs att åka till mitt jobbe li jobb och ha data kurs med vår samordnare..


Kram och god natt på er alla..



Av sandra karlsson - 11 maj 2010 09:49

                                   


Hej nu är jag här igen, Känner att jag måste bli bättre på att skriva för att kunna behålla mina trogna läsare. Ser att en del är inne och läser i allafall och det är ju kul. Roligare om ni ville lämna en lite tazz när ni går också..                   

I dag har jag bestämt att jag skall koppla på min viktklubb igen. Började SÅÅÅ himla bra i höstas och gick ner så mycket på ett jätte bra sätt och tempo men sen så segnade jag till och har gått upp en del av dessa avrunna kilon så nu känner jag själv att jag mår kasst i kroppen och vill verkligen komma tillbaka till ruta ett igen och få allt i balans.. Att det skall vara så svårt att lägga band på sig. Men nu är det ju så att vi skall åka till öland en vecka i sommar och då vill man ju  inte se ut som en halv flodhäst.. SÅ NU SKALL jag slänga alla olika orsaker till att äta och icke träna i en sopsäck på tippen och börja om.. Mitt mål är 1 kg i veckan och skulle detta funka vilket jag VET att det gör med viktklubb så innebär det att jag skulle tappa ca 12 kg tills vi skall åka i början på aug..



I dag skall jag åka och göra ett röjj på jobbet igen mellan 12-15,30 ca lite udda tid kanske men jag skall ta lite städ som behövs nu innan helgen så det blir en kort men svettig arbets dag :-) 2 städ är inte toppen kul men så är det..

I kväll när jag kommer hem så skall vi slänga lite gött på grillen tillsammans med min vän och hennes lilla pojk skall bli så gött.. Vist är det nått spec med grillat.


Nepp nu skall jag fixa lite inför dagens syslor men vi hörs i kväll kanske.. kramizzz.. Skall försöka bli bättre på att lägga ut lite roliga bilder...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards