Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Dessa barn....

Av sandra karlsson - 11 maj 2010 21:45



Då var denna dagen till ända.. Nu sitter jag i soffan och bara njuter av tystnaden. Det enda som hörs är klickandet från mannens data där han sitter och spelar wow world of worldcraft eller något sånt heter det.. Heeeelt nördigt om jag får säga mitt men det roar i allafall honom heeela nätterna fram till kl 01.00


I dag har vi haft en liten diskussion här hemma med vår stora son. Det är nämligen så att denna lilla mannen har börjat att plocka i sin sparbörsa och springer upp till affären både i tid och otid och köper en massa choklad. Vi har kommit på honom 2 ggr på loppet av 2 eller 3 veckor och i dag var ett av dom. Sist hade han tagit en hundralapp i sin börsa för att köpa choklad till sig och sina vänner men han kom hem och sa att han hade fått dom av en kompis men när vi sedan frågade ut honom ordentligt så stämde det ju inte alls utan sanningen kom fram ha hade tagit en av sina hundralappar. Han LOVADE sen att aldrig göra om det utan att fråga oss men i dag så kom reprisen. Då visade det sig att han hade tagit mera pengar i sin börsa och gömt på sitt rum samma dag som han tog 100 lappen så han hade det i ett spelfack om han skulle bli sugen i gen. Nu står hans börsa i tv rummet under uppsikt.. JÄKLA skitunge.. Visst choklad är gott å blir man sugen så blir man men han skall säga till och fråga..Vi försöker att hålla gottet till lördagar nämligen.


Annars har dagen i stort vart ganska lugn.. Jag har jobbat och det var väl inte en utav dom roligaste jobb dagarna jag haft det var 2 städ på varrandra så roligare dagar finns men jag gick in extra på min lediga dag för att det skulle hinnas med denna vecka. Något som var ganska häftigt om jag får säga det själv var att hemma hos ett utav paren jag var hos, så hade dom sin dotter på besök och hon är en MYCKET känd tv profil så jag fick skaka hand och prata med en kändis i dag *lite fräckt endå*


När jag sedan om hem så möttes jag utav lukten av grillat kött och det är ju sååå underbart då stog min man och förberedde det och insidan stog min fina underbara vän frida och fixade mos å grejjer till barnen och sen mummsade vi på grillspett och potatisgratäng och massa grönsaker..


Nu skall jag ta å sova och vänta på att klockan skall ringa 5.45 för då är det daxs att åka till mitt jobbe li jobb och ha data kurs med vår samordnare..


Kram och god natt på er alla..



 
 
Ingen bild

din lackla vän

12 maj 2010 10:52

Åhhh! dom är ljuvliga dom små liven.... kommer ihåg när jag var kanske...6-7 år då det låg pengar framme på bänken och vad tog dom vägen?? Jo det blev glass av dom, 1 kr kanske det var men...det var mycket pengar då jag var liten, även om detta inte var på stenåldern. Bästa glassen då. men inte då mamma o pappa undrade om pengarna fått fötter? Dom hade sett när jag "lånade" för det hade jag ju gjort! Inte tjuvat!Blev inte så dramatiskt men dom ville se hur "pengalånet" slutade och det slutade som sagt i glass kiosken. Så där började och slutade min brottskarriär. Skönt att eran kille hade lånat av sig själv ändå. Kramizzzz

 
Ingen bild

din lackla vän

14 maj 2010 14:39

jaha min lilla lackla vän, så du är ute på stan o fikar med chefen? Ha Ha. Ni måste haft en välldans tur som fick mat överhuvudtaget på det stället!Kan tala om att dom har såååå dåligt rykte om sig för att vara sååå opersonliga. Har hört från många att servicen är urkass och jag har själv råkat ut för samma sak därför vet jag att det stämmer.2ggr vi fick vänta i 15 min innan nån frågade vad vi ville ha, OBS! då fick vi själva ropa på personal som fanns där hela tiden men bara nonchalerade vårt sällskap. Andra gången var det Åke o jag som skulle handla med hem,dom såg att vi stod vid disken men dom kom inte fram då heller, samma sak hände ett annat par vid samma tidpunkt! Nej, dit går vi inte mer!Men det kanske var nåt med oss? Dom kanske tyckte att vi var tillräckligt feta! HA HA HA nu var jag väl kul? Nej skämt åt sido, ägaren gör likadant på sin resturang "Mangiano" inne på storken har hört från flera som sagt så, dom har blivit otrevligt bemötta, och det är ju ingen bra reklam./tusen kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra karlsson - 20 oktober 2010 22:30

Har ju lovat att försöka hålla denna lilla sida någon sånär av dammad så här e jag nu igen. Dock VÄLDIGT trött så jag skall faktiskt ta och hoppa i bingen nu men jag hade lite jobb med mig hem som jag inte hann med i dag på kontoret. Denna dagen har ...

Av sandra karlsson - 19 oktober 2010 19:39


Hej tja nu sitter jag här igen. Känns som mitt bloggande går i både trav ocj galopp just nu. Igentligen har jag MASSA roliga saker att berätta men jag får vääl ta den en annan gång. JAg tror och hoppas att jag kommer att få några nya läsare på min si...

Av sandra karlsson - 30 maj 2010 22:12


Bjuder på en liten bild av min systers bröllop i går..   

Av sandra karlsson - 23 maj 2010 22:36

Hittade denna på aftonbladet..kunde tyvärr inte låta bli att skratta men guuud om det skule hända en själv om några år...   Frun gick på toa - make försvann   Under tiden försvann hennes man från lasarettet. Då hade färdtjänsten tagit fel...

Av sandra karlsson - 23 maj 2010 21:24

                                              Här kommer ett litet litet inlägg bara.. I dag är jag så trött så jag knappt vet vad jag heter. Vi hade syrrans pojkar här i helgen och ABSOLUT inget ont om dom men guuuud va trött man blir av alla u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards