Alla inlägg under mars 2010

Av sandra karlsson - 22 mars 2010 20:01

            


Hej nu var det daxs igen att damma av tangentbordet för i dag. Har presis fått i mig dagen middag viket bestog utav hemma gjord brockolipaj men vitlöks fraich till, RIKTIGT MUMMA och det bästa av allt var att det blev MYCKET kvar så det finns lunch i flera dagar på jobbet :-). Det fick bli en sen middag i dag för jag slutade klockan 16 och sen har jag ca 5 mil hem och på den vägen skulle stor killen plockas upp på fotbollen och bara det kan ju ta en hel kväll *haha* en 8 åring med massa spring i bene.. Och sen när man väl kommer hem så är det ju så mycket måsten innanför dörren. Men nu har jag satt mig för första gången sedan klockan 06,30 i morse typ så nu lär jag sitta ett tag.


Det sägs att en olycksfågel sällan kommer ensam och det har jag minsann fått besanna på mitt jobb denna vecka. Utan att säga för mycket i min tystnadsplikt så säger jag bara VILA I FRID.... (Jag jobbar som undersköterska i Hemtjänsten för dig som kanske missat det innan.) Där delar vi både mycket skratt och tårar tillsammans och denna vecka har vart en ganska tung sådan men men sånt är ju livet tyvärr och det vet man ju när man väljer sin bana. Men det blir som en familj...


                                       Nu till något gladare :-)

 

I morgon fyller jag hela 31 vårar ojojoj va tiden tickar men inte jag med den *haha* jo då. Om jag tittar tillbaka på mitt liv så ångrar jag inte så mycket av det iallafall, så nu skall jag blicka framåt och försöka bli ett år klokare och mera fylld med erfarenheter... Det kommer inte att bli något dir kalas i morgon så jag jobbar 7-16 men nån liten mummsbit får vi väl endå suga på. Det stora kalaset blir på onsdag kväll för då fyller min stora pojk 8 år och jag tycker det är viktigt att han får känna att han har ett eget födelsedagkalas så jag får allt backa undan lite. Men jag hoppas endå på ett litet litet paket.. HA nu är det ju så att det jag önskat mig är ganska stora saker *skrattar* en egen liten data eller en crosstrainer så vi får väl se vad man förtjänar eller inte.. Hm alltså om min man vill ha en snärt eller tyst fru *hahah*              


Min son däremot har önskat sig lego för hela slanten så det får bli en tripp till lekisaffären i morgon och inför skaffa det. Och det är ju inte dir så att vi pratar en 100 lapp eller två nedå här är det 7 eller 8 st JÖSSES vad dyrt det är med lego. Men det är ju så med killar tydligen :-)


                                         


Nepp nu stannar jag här för i dag. Måste ju ha något kul att berätta om i morgon också.. Kram på er..

Av sandra karlsson - 21 mars 2010 13:16

Hej i dag vaknade jag faktiskt med ett solskens leende för magen och är hel och frisk och min feber är också bort. Eftersvettningar har jag men det är nog för att ålden sakta kryper på *hihi* blir ju HELA 31 på tisdag.. Jösses vart har livet så här långt tagit i vägen???


Imorgon skall jag börja jobba igen efter min lilla kräk och prutt historia :-). Min chef ringde mig för ett tagsedan med hjärtat i halsgropen och undrade om jag var frisk nu? för vi har tydligen MASSA sjuk personal i vår styrka och då vi är privata så är vi inte så många som jobbar. Vi är ca 10 st och utav dom 10 är 5 eller 6 sjuka så ni ser ju själva.. Och vi har ca 30 godingar som skall ha hjälp dagarna i enda så lite panik är det nog nu...


Fick just uppleva en gullig sak som jag måste dela med mig.. Min son Hampus 4 år kom och sa -du min älking mamma :-) visst smälter man? Han ville ha hjälp med att sätta i ett spel till sitt ds.


Dagen i dag har bjudit på att jag har blivit 2000:- fattigare men våran butik 2000:- rikare. Har alltså vart och storhandlat. Brukar göra det runt den 20:e när barnbidraget dimper in då planerar jag matlista för hela månaden vilket alltid är lättare när man skall handla. Denna gången fick min dotter välja middagsmat för 22 dagar så någon märkvärdig mat blev det ju inte *haha* men billigare..


Ikväll skall jag ta och sätta mig med alla mina recept som jag visslade lite om i går tänkte börja i någon liten ända iallafall. Skall också ta å skriva upp mina mott på kropp och fett *haha* så jag har något som puschar i gång mig igen.


Skall på 3 bröllop detta året så jag måste komma i mina ny inköpta kläder med galans. Har faktiskt köpt för små storlekar med flit för att jag skall puscha mig själv OCH JAG VET ATT JAG KAN....


Bröllop 1: 27 Mars min lille bror Patrik och Hans Christina..

Tunika storl 44/46

 

Bröllop 2: 28 Maj min lilla syster Ellinor och hennes Christer..

Klänning stl 46

 

Bröllop 3: 31juli min mans lilla syster Sandra och hennes Samuel. URSÄKTA SANDRA ATT JAG RÅKADE SKRIVA FEL DATUM INNAN DET VAR INTE MENINGEN... 

Klänning stl46

 

Kan i dag ha kläderna men det behövs rätas ut lite här och där för att det skall va en fröjd för ögat *hahah*

 

Nu skall det röras om i matgrytan men vi ses i kväll.... KRAMIZZZZ

 

Av sandra karlsson - 20 mars 2010 20:23


Japp jag vet inte vad som har hänt den sista tiden men jag ABSOLUT nästan hatar att ha tvn på. Förr satte jag på den när jag gick upp och lät den vara på tills jag skulle sova igen men nu tar jag varje tillfälle i akt och stänger av den dir på kvällen när barnen laggt sig men där är inte jag och min man alltid lika överrens. Även när barnen är vakna försöker jag men då tar det inte lång tid förrsän man får sig en känga. Tycker det är så gott att bara sitta och njuta utav tystnaden och dom vanliga lätena från en gammal lägenhet och barnens alla cd spelare åt alla

håll och kanter när dom skall sova.


Har försökt att börja på ett projekt LÄNGE LÄNGE och jag funderar på om jag skall låta det ro i land nu när jag startat min blogg och då dela med mig utav det. Det är nämligen så att jag har i många år samlat på mig en MASSA och då menar jag verkligen MASSA veckotidningar för dom goda receptens skull. Plockar även på mig när jag är ute eller tittar på tv eller så.. Allt som har med mat att göra kliar i mina fingrar. Så nu funderar jag på att scrappa en egen kokbok och då skulle det vara kul att ta lite bilder och ge lite goda helg tips till er som hänger med här inne.. SKULLE DET KUNNA VARA NÅGOT?

Jag är en väldigt pysslig person så mycket sådant kommer det att bli i min blogg..

En annan sak jag också kämpar med är min vikt. Jag och min man började i viktklubb i sep 2009 och har sedan det gått ner (han) 20 kg och jag fjuttiga 8 kg hade minskat mera men denna julmaten har jag ej lyckats blåsa bort ännu. JO det va ett dåligt skämt men jag måste erkänna att det var jäkligt svårt att komma i gång efter jul och sen har det vart sjuksaker på sjuksaker men nu har jag gett mig F####N på att jag sakll starta om på nytt på måndag och minska 15 kg till 1 augusti så jag hoppas att ni kan hjälpa mig..


Kommer att skriva in min kurva här på min blogg och jag kommer att skämmas men det skall ju bli till det bättre får ju se det så... Så på måndag börjar min vardag igen men att räkna kcalorier och ståkna och stöna med mina stavar och min spinning cykel...

Nu i helgen är jag hemma från mitt jobb skulle annars jobbat både enkel tur och delad. Åkte nämligen på en släng utav kräksjuka i går natt så på hela dagen i går minns jag knappt mera än att jag hade en grå kudde och ett vitt täcke .-). Dagen i dag är något ljusare faktiskt.. Så i morgon borde det vara över och solsken i gen i mitt ansikte..


Nepp nu får det vara bra för i dag men jag önskar er alla en god natt...


Av sandra karlsson - 20 mars 2010 19:49

HEJ då var det daxs igen har vart inne på dessa bloggbanor förut med då jag fick så många OTROLIGT dumma kommentarer så valde jag att lägga ner.. Denna blogen kommer att handla om allt mellan himmel och jord och den som vill följa mig i genom denna resa är mer än välkommen.. DU/Ni skall redan nu veta att jag skriver om PRESIS vad jag vill och hur jag vill och lägger ut vilka bilder jag vill utan att behöva få påhopp i vissa profiler :-)..


Så då kan jag nog börja.. Tänke tala om vilken liten filur jag är så ni har lite kött på benen innan vi går vidare..


Jag heter: Sandra Mikaela Karlsson fyller 31 år nu 23 mars.

Jag bor tillsammans med min familj i en liten håla som heter Vedum liten men ack så fin och mysig. Min familj består utav pappa (min man) Björn 33 år, min dotter Cecilia 11 år, sonen Kristoffer 8 år och sonen Hampus 4 år och på detta har jag bonus bebisar Skorpan våran voffsing 9 år och våra 2 kaninen tezzo och flizan som är lika mycket värda som övriga familjen.


På dagarna så jobbar jag som undersköterska i hemtjänsten i Alingsås på ett privat företag som heter ATTENDO CARE hemtjänst/kundval.. Blev fast där i februari och jag trivs som fisken i vattnet även om det kan strula till sig lite i bland åt alla håll och kanter men men thats life..


i stort är jag en ganska jordnära tjej tror jag. Jag vill hemskt gärna att allt skall gå min väg och på mitt sätt och det har jag väl fått mig en känga av hemma :-). Annars så är jag nog ganska Snäll, livlig och fantasifull, Varm, ärlig och bara vanlig :-)


 

                Favoritcitat: Skynda långsamt man skall endå dö..


Ja detta var en liten börjar och presentation i allafall.. Jag kommer att uppdatera mera under kvällen med en mera vanlig blogg och inblick i mitt liv och vardag..


kram så länge...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards