Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

VILA I FRID...

Av sandra karlsson - 22 mars 2010 20:01

            


Hej nu var det daxs igen att damma av tangentbordet för i dag. Har presis fått i mig dagen middag viket bestog utav hemma gjord brockolipaj men vitlöks fraich till, RIKTIGT MUMMA och det bästa av allt var att det blev MYCKET kvar så det finns lunch i flera dagar på jobbet :-). Det fick bli en sen middag i dag för jag slutade klockan 16 och sen har jag ca 5 mil hem och på den vägen skulle stor killen plockas upp på fotbollen och bara det kan ju ta en hel kväll *haha* en 8 åring med massa spring i bene.. Och sen när man väl kommer hem så är det ju så mycket måsten innanför dörren. Men nu har jag satt mig för första gången sedan klockan 06,30 i morse typ så nu lär jag sitta ett tag.


Det sägs att en olycksfågel sällan kommer ensam och det har jag minsann fått besanna på mitt jobb denna vecka. Utan att säga för mycket i min tystnadsplikt så säger jag bara VILA I FRID.... (Jag jobbar som undersköterska i Hemtjänsten för dig som kanske missat det innan.) Där delar vi både mycket skratt och tårar tillsammans och denna vecka har vart en ganska tung sådan men men sånt är ju livet tyvärr och det vet man ju när man väljer sin bana. Men det blir som en familj...


                                       Nu till något gladare :-)

 

I morgon fyller jag hela 31 vårar ojojoj va tiden tickar men inte jag med den *haha* jo då. Om jag tittar tillbaka på mitt liv så ångrar jag inte så mycket av det iallafall, så nu skall jag blicka framåt och försöka bli ett år klokare och mera fylld med erfarenheter... Det kommer inte att bli något dir kalas i morgon så jag jobbar 7-16 men nån liten mummsbit får vi väl endå suga på. Det stora kalaset blir på onsdag kväll för då fyller min stora pojk 8 år och jag tycker det är viktigt att han får känna att han har ett eget födelsedagkalas så jag får allt backa undan lite. Men jag hoppas endå på ett litet litet paket.. HA nu är det ju så att det jag önskat mig är ganska stora saker *skrattar* en egen liten data eller en crosstrainer så vi får väl se vad man förtjänar eller inte.. Hm alltså om min man vill ha en snärt eller tyst fru *hahah*              


Min son däremot har önskat sig lego för hela slanten så det får bli en tripp till lekisaffären i morgon och inför skaffa det. Och det är ju inte dir så att vi pratar en 100 lapp eller två nedå här är det 7 eller 8 st JÖSSES vad dyrt det är med lego. Men det är ju så med killar tydligen :-)


                                         


Nepp nu stannar jag här för i dag. Måste ju ha något kul att berätta om i morgon också.. Kram på er..

 
 
Carro-The Lantismamma

Carro-The Lantismamma

23 mars 2010 09:38

STORT Grattis på din födelsedag!! HURRA HURRA HURRA!!! Kramar Carro

http://thelantismamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra karlsson - 20 oktober 2010 22:30

Har ju lovat att försöka hålla denna lilla sida någon sånär av dammad så här e jag nu igen. Dock VÄLDIGT trött så jag skall faktiskt ta och hoppa i bingen nu men jag hade lite jobb med mig hem som jag inte hann med i dag på kontoret. Denna dagen har ...

Av sandra karlsson - 19 oktober 2010 19:39


Hej tja nu sitter jag här igen. Känns som mitt bloggande går i både trav ocj galopp just nu. Igentligen har jag MASSA roliga saker att berätta men jag får vääl ta den en annan gång. JAg tror och hoppas att jag kommer att få några nya läsare på min si...

Av sandra karlsson - 30 maj 2010 22:12


Bjuder på en liten bild av min systers bröllop i går..   

Av sandra karlsson - 23 maj 2010 22:36

Hittade denna på aftonbladet..kunde tyvärr inte låta bli att skratta men guuud om det skule hända en själv om några år...   Frun gick på toa - make försvann   Under tiden försvann hennes man från lasarettet. Då hade färdtjänsten tagit fel...

Av sandra karlsson - 23 maj 2010 21:24

                                              Här kommer ett litet litet inlägg bara.. I dag är jag så trött så jag knappt vet vad jag heter. Vi hade syrrans pojkar här i helgen och ABSOLUT inget ont om dom men guuuud va trött man blir av alla u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards