Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Tv: torka och lite annat...

Av sandra karlsson - 20 mars 2010 20:23


Japp jag vet inte vad som har hänt den sista tiden men jag ABSOLUT nästan hatar att ha tvn på. Förr satte jag på den när jag gick upp och lät den vara på tills jag skulle sova igen men nu tar jag varje tillfälle i akt och stänger av den dir på kvällen när barnen laggt sig men där är inte jag och min man alltid lika överrens. Även när barnen är vakna försöker jag men då tar det inte lång tid förrsän man får sig en känga. Tycker det är så gott att bara sitta och njuta utav tystnaden och dom vanliga lätena från en gammal lägenhet och barnens alla cd spelare åt alla

håll och kanter när dom skall sova.


Har försökt att börja på ett projekt LÄNGE LÄNGE och jag funderar på om jag skall låta det ro i land nu när jag startat min blogg och då dela med mig utav det. Det är nämligen så att jag har i många år samlat på mig en MASSA och då menar jag verkligen MASSA veckotidningar för dom goda receptens skull. Plockar även på mig när jag är ute eller tittar på tv eller så.. Allt som har med mat att göra kliar i mina fingrar. Så nu funderar jag på att scrappa en egen kokbok och då skulle det vara kul att ta lite bilder och ge lite goda helg tips till er som hänger med här inne.. SKULLE DET KUNNA VARA NÅGOT?

Jag är en väldigt pysslig person så mycket sådant kommer det att bli i min blogg..

En annan sak jag också kämpar med är min vikt. Jag och min man började i viktklubb i sep 2009 och har sedan det gått ner (han) 20 kg och jag fjuttiga 8 kg hade minskat mera men denna julmaten har jag ej lyckats blåsa bort ännu. JO det va ett dåligt skämt men jag måste erkänna att det var jäkligt svårt att komma i gång efter jul och sen har det vart sjuksaker på sjuksaker men nu har jag gett mig F####N på att jag sakll starta om på nytt på måndag och minska 15 kg till 1 augusti så jag hoppas att ni kan hjälpa mig..


Kommer att skriva in min kurva här på min blogg och jag kommer att skämmas men det skall ju bli till det bättre får ju se det så... Så på måndag börjar min vardag igen men att räkna kcalorier och ståkna och stöna med mina stavar och min spinning cykel...

Nu i helgen är jag hemma från mitt jobb skulle annars jobbat både enkel tur och delad. Åkte nämligen på en släng utav kräksjuka i går natt så på hela dagen i går minns jag knappt mera än att jag hade en grå kudde och ett vitt täcke .-). Dagen i dag är något ljusare faktiskt.. Så i morgon borde det vara över och solsken i gen i mitt ansikte..


Nepp nu får det vara bra för i dag men jag önskar er alla en god natt...


 
 
Carro-The Lantismamma

Carro-The Lantismamma

20 mars 2010 22:24

Jag tycker ni är asduktiga!! Hälsa Björn att han är jätteduktig!!! Jag lägger in dig på länkar i min blogg! Kram!

http://thelantismamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra karlsson - 20 oktober 2010 22:30

Har ju lovat att försöka hålla denna lilla sida någon sånär av dammad så här e jag nu igen. Dock VÄLDIGT trött så jag skall faktiskt ta och hoppa i bingen nu men jag hade lite jobb med mig hem som jag inte hann med i dag på kontoret. Denna dagen har ...

Av sandra karlsson - 19 oktober 2010 19:39


Hej tja nu sitter jag här igen. Känns som mitt bloggande går i både trav ocj galopp just nu. Igentligen har jag MASSA roliga saker att berätta men jag får vääl ta den en annan gång. JAg tror och hoppas att jag kommer att få några nya läsare på min si...

Av sandra karlsson - 30 maj 2010 22:12


Bjuder på en liten bild av min systers bröllop i går..   

Av sandra karlsson - 23 maj 2010 22:36

Hittade denna på aftonbladet..kunde tyvärr inte låta bli att skratta men guuud om det skule hända en själv om några år...   Frun gick på toa - make försvann   Under tiden försvann hennes man från lasarettet. Då hade färdtjänsten tagit fel...

Av sandra karlsson - 23 maj 2010 21:24

                                              Här kommer ett litet litet inlägg bara.. I dag är jag så trött så jag knappt vet vad jag heter. Vi hade syrrans pojkar här i helgen och ABSOLUT inget ont om dom men guuuud va trött man blir av alla u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards