Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Häxorna hade redan flygit....

Av sandra karlsson - 2 april 2010 18:17


Japp i går som alla skärtorsdagar så flyger ju häxorna till blåkulla och jag hoppades på att få ta en sväng dit också med min kvast men dom hade redan åkta när jag anlände till platsen så JAJA jag får väl vänta på min tur ytterliggare ett år då :-)..


I dag är det ju långfredg och om den nyu är så mycket längre en andra dagar det vet jag ju inte försåss men när jag tänker efter så har jag allt hunnit med en hel del sedan jag gick upp endå. Morgonen började med att familjen karlsson vaknade och åt frukost och sedan skulle Björn i väg på möte här i Vedum angående fotbollen och alla dess planering fram och tillbaka så jag körde honom till den platsen och sedan efter det så hoppade jag in i affären och fixade det sista inför påskerierna lite mat och ris och sen träffade jag på påskharen som eventuellt skulle komma en sväng i natt och lägga ett ägg så vi får väl se.


Efter detta så skulle jag och pojkarna gå på teater och den höll på i ca 1.5 timma det var väldigt kul att se dessa ungdommar som var så duktiga på att både spela och sjunga.. Teatern handlade om en troll familj och i denna familj fanns en liten trollkille som var utstött av sin familjeskara för att han hade sina egna fantasier och udda sätt som dom trodde.. Men hans fantasier var sanning och detta visade sig lite senare i programmet. Teatern var spännande och slutade gott som dom flesta brukar göra.. Troll pojken blve sedan accepterad av sin familj i allafall och hyllades som trollkarl..


Efter teatern så sprang vi hem och gjorde lite lunch för att sedan rulla ner till Alingsås och gratta min bror Christian som fyller 20 i dag. Där var vi hela familen samlad och som jag sagt förr så är vi då 15 st när alla är tillsammans så mycket skratt och stojj blir det. På kalaset bjöds det på smörgåstårta och till efterrätt blev det rulltårta med grädde och vindruvor på.. TACK....


Nu är vi hemma igen dock en mindre för cilla valde att stanna hos mormor och morfar tills i morgon då jag tar med henne hem efter jobbet. Björn är och spelar innebandy och när han kommer hem så skall vi ta och smaska på en liten påsktallrik. Pojkarna skall få den redan nu för dom är trötta och i morgon på självaste pippidagen så jobbar jag 7-21 så vi får ta och påska lite lätt i dag i stället...


Nu skall jag ta och grejjsa med deras mat men jag lägger ut lite bilder så länge som ni kan få titta på.. Kram så länge



syskonkärlek:-)

Samma här :-)

     

Lite bilder från Teatern.. Ormhäxorna.

Den kloka gamla häxan...

Alla troll samlade till middag utan den utstötte brodern.


Laskegården där teatern var.

Min söta kanin dotter...

     

 
 
Monica

Monica

2 april 2010 19:24

Hej, jag gillar din blogg. Så synd att du missade Blåkulla! Jag har några goda råd till Blåkulla-resenärer på min Blogg, så kanske du lyckas hinna fram i tid nästa år...

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra karlsson - 20 oktober 2010 22:30

Har ju lovat att försöka hålla denna lilla sida någon sånär av dammad så här e jag nu igen. Dock VÄLDIGT trött så jag skall faktiskt ta och hoppa i bingen nu men jag hade lite jobb med mig hem som jag inte hann med i dag på kontoret. Denna dagen har ...

Av sandra karlsson - 19 oktober 2010 19:39


Hej tja nu sitter jag här igen. Känns som mitt bloggande går i både trav ocj galopp just nu. Igentligen har jag MASSA roliga saker att berätta men jag får vääl ta den en annan gång. JAg tror och hoppas att jag kommer att få några nya läsare på min si...

Av sandra karlsson - 30 maj 2010 22:12


Bjuder på en liten bild av min systers bröllop i går..   

Av sandra karlsson - 23 maj 2010 22:36

Hittade denna på aftonbladet..kunde tyvärr inte låta bli att skratta men guuud om det skule hända en själv om några år...   Frun gick på toa - make försvann   Under tiden försvann hennes man från lasarettet. Då hade färdtjänsten tagit fel...

Av sandra karlsson - 23 maj 2010 21:24

                                              Här kommer ett litet litet inlägg bara.. I dag är jag så trött så jag knappt vet vad jag heter. Vi hade syrrans pojkar här i helgen och ABSOLUT inget ont om dom men guuuud va trött man blir av alla u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards